2012-10-21

Höstläsning: del 1



Hösten har än så länge inte inneburit så mycket läsning för min del. Det beror inte på bristande litteraturtillgång; tvärtom har jag en hel hög med böcker som jag längtar efter att ta mig igenom. Nej, det handlar istället om att det varit så mycket annat som har krävt min tid och energi så läsningen hamnade tyvärr lite i skymundan. Böckerna ovan har jag i alla fall hunnit med att läsa, samt ytterligare två - den ena har återlämnats till biblioteket och den andra råkade av någon outgrundlig anledning smyga sig in bland sommarläsningen ("Blameless" av Gail Carriger).

Alla dessa böcker är helt klart läsvärda men "Udda verklighet", "Rules of Civility" och "The Night Circus" hör definitivt till mina favoriter denna höst. Dessutom stoltserar de två sistnämnda med riktigt snygga omslag vilket enligt mig gör allt ännu bättre, och som inte det vore nog överensstämmer böckernas utsidor perfekt med deras innehåll. Jag är oerhört svag för fina och stämningsfulla bokomslag, de kan verkligen vara som små konstverk! 


































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar